Close
logo-samandehi
بسته

فیلیپ کاتلر

زمان مطالعه این مطلب: < 1 دقیقه

فیلیپ کاتلر

فیلیپ کاتلر (به انگلیسی) ( Philip Kotler زاده ۲۷ می ۱۹۳۱ در شیکاگو، ایلینوی )از اساتید مطرح دانش بازاریابی جهان و پدر بازاریابی مدرن[نیازمند منبع] است. وی بیش از ۸۰ جلد کتاب[۱] و بیش از یکصد مقاله در این حوزه منتشر کرده که بسیاری از آن‌ها به زبان‌های مختلف ترجمه شده‌است. کتاب اصول بازاریابی، همچنان به‌عنوان یکی از معتبرترین مراجع در این رشته به‌شمار می‌رود.

او دارنده درجه استاد ممتاز «اس سی جانسون و پسر» رشته بازاریابی بین‌المللی است و این درجه را در دانشکده مدیریت دانشگاه نورثوسترن دریافت کرده‌است.

کاتلر درک مفهوم بازاریابی را ساده اما اجرای آن را بسیار دشوار می‌داند. وی بر اساس آنچه کاتلریسم خوانده می‌شود معتقد است که بازاریابی بخشی از فلسفه مدیریت مدیران است. مدیران باید با شناخت نیازهای مشتریان، برای آنان ارزش افزوده بیافرینند و رضایت آنان را به‌دست بیاورند تا نهایتاً بتوانند با فروش محصولشان، برای سازمان خود سود کسب کنند.

کاتلر گسترش و کاربرد ابزارهایی از قبیل تجزیه و تحلیل بازار، توسعه محصولات جدید، برنامه‌ریزی راهبردی و سیستم‌های اطلاعاتی یکپارچه را برای موفقیت مدیران بازاریابی توصیه می‌کند. وی مفهوم نیاز مشتری و ارزش‌آفرینی برای مشتری را به‌عنوان مهم‌ترین وظایف مدیران بازاریابی، جایگزین قیمت، فروش و توزیع نمود. او سازمان‌ها را متقاعد کرد که با مدل مشتری‌مداری فکر کنند و وفاداری مشتری را به‌دست آورند. اولین کتاب وی در حوزه بازاریابی برای بخش غیرانتفاعی در سال ۱۹۷۳ است که تکمیل تحقیقات وی در سال ۲۰۱۰ در کتابی با عنوان بازاریابی بخش عمومی تألیف شده‌است. کتاب فوق توسط دکتر مهدی خادمی استاد سرشناس بازاریابی و حامد محبی به فارسی برگردانده شده‌است.

به پست بالا نظر دهید

پست های مرتبط