Close
logo-samandehi
بسته

۱۰ برند برتر گوشی موبایل

زمان مطالعه این مطلب: ۱۷ دقیقه

در این مقاله قصد داریم درباره ۱۰ تا ازبرترین برند های گوشی موبایل در جهان صحبت کنیم.

۱.Apple

۲.Samsung

۳.Xiaomi

۴.Motorola

۵.Huawei

۶.Google

۷.One Plus

۸.Asus

۹.Oppo

۱۰.Nokia

 

۱۰.Nokia

 

برای مدت کوتاهی که تلفن های همراه از کنجکاوی به موارد ضروری روزمره تبدیل شدند، نوکیا شماره یک بود. محصولات یک شرکت از یک شهر کوچک فنلاند کوبنده های جهانی بودند. اما موفقیت جهانی حیرت‌انگیز نوکیا به همان سرعتی که جریان‌های رپیدز تامرکوسکی (Tammerkoski Rapids)، محل کارخانه تولید خمیر کاغذ، جایی که این شرکت ریشه‌های خود را در آن دنبال می‌کند، از بین رفته است. شرکتی که در سال ۱۸۶۵ در کارخانه تامپره شروع به کار کرد، نام خود را از کارخانه دومی که شش سال بعد در نزدیکی نوکیا ساخته شد، گرفت. این شرکت قبل از اینکه از طریق کابل‌ها و وسایل الکترونیکی به سمت چیزی که با راه‌اندازی اولین شرکت تلفن رادیویی خود در سال ۱۹۷۹ تبدیل به محصول تعیین‌کننده‌اش می‌شود، لاستیک را توسعه داد، که به خاطر خوشه‌هایش معروف است. سه دهه پیش، در ماقبل تاریخ موبایل، زمانی که یک شبکه تلفن همراه پان اسکاندیناوی در حال توسعه بود، نوکیا برای اولین بار با تلفن‌های مخصوص ماشین‌ها آشنا شد. با طراحی مدل‌های جدیدی که تعریف قابل حمل بودن را کمی گسترش می‌داد، تا سال ۱۹۸۷ Mobira Cityman آن را می‌توان به عنوان یک دستی معرفی کرد. سیتیمن با وزن ۸۰۰ گرم و قیمت ۲۴۰۰۰ مارک فنلاند (حدود ۳۴۰۰ پوند)، علامت تجاری یاپیداران سیتی در دهه ۱۹۸۰ بود و زمانی که از رهبر شوروی، میخائیل گورباچف، در هلسینکی عکس گرفته شد و در حال فراخواندن وزیری در مسکو با دستگاه نوکیا – با نام مستعار به سرعت، یک کودتای تبلیغاتی دریافت کرد. گوربا فنلاند در فناوری و در سیاست ابرقدرت ها میزبان تغییرات سریع در جهان بود. در سال ۱۹۹۱ این یک گوشی نوکیا بود که توسط نخست وزیر فنلاند برای برقراری اولین تماس نسل دوم GSM در جهان استفاده شد – تغییری برای جرقه برتری نوکیا. این شرکت با کنار گذاشتن بخش‌های غیر مخابراتی خود، بر تولید اولین گوشی دیجیتال دستی خود، نوکیا ۱۰۱۱ تمرکز کرد.

۹.Oppo

 

 

Oppo Electronics Corporation که معمولا با نام Oppo شناخته می شود، یک شرکت فناوری چندملیتی چینی است که گوشی های هوشمند، دستگاه های الکترونیکی و پخش کننده های بلوری تولید می کند. Oppo که در سال ۲۰۰۴ تأسیس شد، به سرعت رشد کرد و به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شد و تحت شرکت مادر خود Guangdong Bubugao Electronic Industry Co. Ltd. همراه با شرکت‌های خواهرش Vivo و Oneplus، اوپو بخشی از BBK Electronics است. دومین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان در سال ۲۰۱۷، تنها پس از سامسونگ. Oppo به خاطر محصولات نوآورانه و باکیفیت خود که نیازهای مشتریان خود را برآورده می کند، شناخته شده است. این برند خود را به عنوان یک متخصص سلفی و سلفیگروهی تثبیت کرده است و با ارائه فناوری برتر دوربین که بهترین تجربه سلفی را ارائه می دهد. در واقع، Oppo در ایجاد تجربه سلفی در بین نسل جوان در سطح جهان رتبه چهارم را کسب کرده است. مدل‌های گوشی‌های هوشمند Oppo، از جمله سری Oppo F، سری Oppo A و سری Oppo R، به دلیل ویژگی‌های پیشرفته، طراحی‌های شیک و مقرون به صرفه بودن، محبوبیت زیادی در سراسر جهان به دست آورده‌اند. اوپو، برند چینی گوشی های هوشمند، با فعالیت در بیش از ۶۰ کشور جهان، سلطه خود را در بازار جهانی تثبیت کرده است. در سال ۲۰۲۱، اوپو در هند موج زد و ۷۱ درصد از کل بازار تلفن هند را به خود اختصاص داد و جایگاه خود را به عنوان پنجمین برند بزرگ از نظر حجم محموله با بیش از ۱۰ درصد از سهم بازار تثبیت کرد. با این حال، در جنوب شرقی آسیا است که Oppo واقعاً می درخشد و تأثیر قابل توجهی را اعمال می کند. تیمور-لسته، کشور جزیره ای کوچک، به عنوان سنگر Oppo برجسته می شود، جایی که ۳۱.۵ درصد از سهم بازار را در اختیار دارد. کمبوج و اندونزی به ترتیب در جایگاه های دوم و سوم قرار دارند و اوپو حدود ۲۰ درصد از سهم بازار را در هر دو کشور به خود اختصاص داده است. تسلط تزلزل ناپذیر Oppo در این بازارها گواهی بر توانایی و عزم او برای تسخیر چشم انداز گوشی های هوشمند با فناوری پیشرفته و طراحی های نوآورانه است.

۸.Asus

 

 

ASUS یک شرکت سخت افزاری کامپیوتری و الکترونیکی مصرفی مستقر در تایوان است که در سال ۱۹۸۹ تاسیس شد. ایسوس به ایجاد محصولاتی برای زندگی هوشمند امروز و فردا اختصاص دارد. فروشنده نوت بوک ASUS هنگامی که در سال ۲۰۰۷ با Eee PC خود صنعت رایانه شخصی را متحول کرد، به طور گسترده در آمریکای شمالی شناخته شد. امروزه، این شرکت با سری ASUS ZenFone در حال پیشروی در روندهای جدید موبایل است و به سرعت در حال توسعه محصولات واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و همچنین دستگاه های IOT و فناوری های روباتیک است. اخیرا، ایسوس Zenbo را معرفی کرد، یک ربات خانگی هوشمند که برای ارائه کمک، سرگرمی و همراهی با خانواده ها طراحی شده است. در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶، مجله فورچون ایسوس را به‌عنوان یکی از تحسین‌شده‌ترین شرکت‌های جهان معرفی کرد و در چهار سال گذشته اینتربرند با ارزش‌ترین برند بین‌المللی ایسوس تایوان را رتبه‌بندی کرده است. این شرکت بیش از ۱۷۰۰۰ کارمند دارد که شامل یک تیم تحقیق و توسعه در سطح جهانی است. ایسوس با توجه به نوآوری و تعهد به کیفیت، برنده ۴۳۸۵ جایزه شد و در سال ۲۰۱۶ تقریباً ۱۳.۳ میلیارد دلار درآمد کسب کرد.

۷.One Plus

 

 

تلفن های وان پلاس: تاریخچه ای از کل خط تولید این شرکت تاکنون اولین گوشی OnePlus در سال ۲۰۱۴ عرضه شد. اوضاع چگونه تغییر کرده است؟ توسط سی اسکات براون • ۸ مارس ۲۰۲۴ لوگوی وان پلاس در اواخر سال ۲۰۱۳، دو کارمند سابق OPPO برند جدیدی به نام OnePlus راه اندازی کردند. چشم انداز آنها این بود که گوشی های OnePlus را به دستگاه هایی تبدیل کنند که هر جعبه مورد نیاز طرفداران اندروید را مشخص کند. همه خواهان طراحی عالی، مشخصات قدرتمند، سریع ترین و ناب ترین نرم افزار و قیمت پایین بودند. این رویا در سال ۲۰۱۴ با عرضه OnePlus One به واقعیت تبدیل شد. از آن زمان، OnePlus از آغاز فروتنانه خود به عنوان یک سازنده تلفن هوشمند منحصر به فرد آنلاین به یک نیروگاه واقعی جهانی نقل مکان کرده است. وقتی به گذشته نگاه می‌کنیدکنید و متوجه می‌شوید که فقط ۱۰ سال از آن زمان می‌گذرد، این یک موفقیت است. این مقاله تاریخچه کاملی از هر دستگاه مهم OnePlus ارائه می دهد. از OnePlus One تا OnePlus 10T، همه آنها اینجا هستند. یادداشت سردبیر: ما به گوشی‌های اصلی OnePlus پایبند هستیم تا همه چیز را مختصر نگه داریم. برخی از دستگاه های این شرکت دارای انواع ظریفی هستند که به اندازه کافی منحصر به فرد نیستند که بتوان زمان زیادی را روی آن صرف کرد. OnePlus One: OG پشت یکی. تعجب آور نخواهد بود اگر هر برند گوشی هوشمندی که از سال ۲۰۱۴ شروع به کار کرده است، OnePlus One را در جلسات به عنوان نمونه ای از کاری که می خواهد انجام دهد مطرح کند. شما نمی توانید سکوی پرتاب موفق تری برای یک برند بخواهید. به عبارت ساده، تمام گوشی های آینده وان پلاس برای همیشه با این گوشی مقایسه خواهند شد. در مجموع، One چندان تفاوتی با سایر گوشی های اندرویدی زمان خود نداشت. با این حال، چند چیز داشت که آن را متمایز می کرد. اولین نرم افزار، نرم افزاری است که در زمان راه اندازی، سیستم عامل Cyanogen مبتنی بر اندروید بود که از رام سفارشی محبوب معروف به CyanogenMod (اکنون به نام Lineage OS) منشعب شد. سیستم عامل سیانوژن ناب و سازگار با برنامه نویسان بود، و آن را هم برای دست اندرکاران اندروید و هم برای کاربران عمومی که از تجربه ای بدون نفخ قدردانی می کنند جذاب می کرد. یکی دیگر از جنبه های منحصر به فرد One قیمت بود. قیمت این گوشی فقط ۳۰۰ دلار بود که با توجه به اینکه با آخرین پردازنده سری اسنپدراگون ۸۰۰ آن زمان عرضه می شد، بسیار ارزان بود. هنگامی که آن را با طراحی خیره کننده دستگاه (که Sandstone پشت سر گذاشت!) ترکیب کردید، یک ماشین رویایی علاقه مندان به اندروید ۲۰۱۴ داشتید. زمانی که One برای اولین بار راه اندازی شد، OnePlus مسیر غیرمتعارف فروش آن را از طریق یک سیستم دعوت در پیش گرفت. برای خرید تلفن به یک کد دعوت یکبار مصرف منحصربفرد نیاز داشتید – که فقط به صورت آنلاین قابل خرید بود. این شرکت دسته کوچکی از کدهای اصلی را به اعضای برجسته جامعه کوچک آن زمان خود فرستاد. پس از خرید یکی با آن کدها، آن افراد یک کد دعوت جدید دریافت می کنند که می توانند به اشتراک بگذارند. سپس آن کدهای دعوت به یک کد دعوت جدید تبدیل می‌شوند و روی آن ادامه می‌یابد. در حالی که این امر بسیاری از طرفداران اولیه را ناامید کرد، اما دو اثر فوق العاده مثبت برای OnePlus داشت. این به تعادل عرضه و تقاضا برای این شرکت بسیار جوان کمک کرد و همچنین باعث ایجاد صدایی برای دستگاه شد. سیستم کد دعوت تضمین می کرد که اگر صاحب OnePlus One هستید، «کسی» هستید. اگرچه به سختی می توان آمار دقیق فروش وان پلاس وان را بدست آورد، اما این شرکت فاش کرد که تا پایان سال ۲۰۱۴ بیش از یک میلیون گوشی وان پلاس به فروش رسانده است.

۶.Google

داستان گوگل در سال ۱۹۹۵ در دانشگاه استنفورد آغاز شد. لری پیج در نظر داشت استنفورد را برای تحصیلات تکمیلی در نظر بگیرد و سرگئی برین، دانش آموزی در آنجا، مأمور شد تا او را نشان دهد. بر اساس برخی گزارش ها، آنها در طول اولین ملاقات تقریباً در مورد همه چیز با هم اختلاف نظر داشتند، اما در سال بعد آنها با یکدیگر همکاری کردند. آنها با کار از اتاق خوابگاه خود، موتور جستجویی ساختند که از پیوندها برای تعیین اهمیت صفحات منفرد در شبکه جهانی وب استفاده می کرد. آنها این موتور جستجو را Backrub نامیدند. بلافاصله پس از آن، Backrub به Google (phew) تغییر نام داد. این نام بازی با عبارت ریاضی عدد ۱ و به دنبال آن ۱۰۰ صفر بود و به درستی ماموریت لری و سرگئی “برای سازماندهی اطلاعات جهان و قابل دسترس و مفید ساختن آن برای جهانیان” را منعکس می کرد. طی چند سال آینده، گوگل نه تنها توجه جامعه دانشگاهی، بلکه سرمایه گذاران سیلیکون ولی را نیز به خود جلب کرد. در آگوست ۱۹۹۸، اندی بکتولشیم، یکی از بنیانگذاران Sun، چکی به ارزش ۱۰۰۰۰۰ دلار برای لری و سرگئی نوشت و شرکت گوگل رسما متولد شد. با این سرمایه گذاری، تیمی که به تازگی ادغام شده است، از خوابگاه ها به اولین دفتر خود ارتقا داده است: گاراژی در حومه منلو پارک، کالیفرنیا، متعلق به سوزان وویچیکی (کارمند شماره ۱۶ و مدیر عامل سابق YouTube). رایانه‌های رومیزی ضعیف، میز پینگ پنگ، و فرش آبی روشن صحنه را برای آن روزهای اولیه و شب‌های آخر رقم زدند. (سنت رنگارنگ نگه داشتن اشیا تا به امروز ادامه دارد.) حتی در ابتدا، همه چیز غیر متعارف بود: از سرور اولیه گوگل (ساخته شده از لگو) تا اولین “Doodle” در سال ۱۹۹۸: یک شکل چوبی در لوگو که به بازدیدکنندگان سایت اعلام می کرد که کل کارکنان در جشنواره Burning Man بازی می کنند. «شرور نباش» روح روش‌های عمداً غیر متعارف ما را تسخیر کرد. در سال های بعد، شرکت به سرعت گسترش یافت – استخدام مهندسان، ایجاد یک تیم فروش، و معرفی اولین سگ شرکت، یوشکا. گوگل از گاراژ پیشی گرفت و در نهایت به مقر فعلی خود (با نام مستعار “Googleplex”) در Mountain View، کالیفرنیا نقل مکان کرد. روحیه انجام کارها به شکلی متفاوت باعث حرکت شد. یوشکا هم همینطور. جستجوی بی‌وقفه برای یافتن پاسخ‌های بهتر، هسته اصلی هر کاری است که ما انجام می‌دهیم. امروزه، گوگل صدها محصول تولید می کند که توسط میلیاردها نفر در سراسر جهان از یوتیوب و اندروید گرفته تا جیمیل و البته جستجوی گوگل استفاده می شود. اگرچه ما سرورهای لگو را کنار گذاشته‌ایم و فقط چند سگ شرکتی دیگر اضافه کرده‌ایم، اما اشتیاق ما برای ساخت فناوری برای همه با ما باقی مانده است – از اتاق خوابگاه، گاراژ، و تا به امروز.

۵.Huawei

 

 

شرکت هواوی در سال ۱۹۸۷ توسط یک افسر سابق ارتش آزادیبخش خلق چین تاسیس شد. این شرکت با کمک روابط خود با دولت چین به یک غول فناوری تبدیل شده است. استیو اینسکیپ، میزبان: دستگیری یک مدیر فنی چینی به روابط جنجالی شرکت او با آمریکایی می افزاید، منگ وانژو، مدیر ارشد مالی هوآوی و دختر بنیانگذار این شرکت است. او به دلیل درخواست استرداد آمریکا در کانادا دستگیر شد. Jasmine Garsd از NPR در مورد تاریخچه این شرکت گزارش می دهد. JASMINE GARSD، BYLINE: رن ژنگفی یک افسر سابق ارتش آزادیبخش خلق است که این شرکت مخابراتی را در سال ۱۹۸۷ تأسیس کرد. از آن زمان، این شرکت به یک نیروی دریایی در سراسر جهان تبدیل شده است. انتظار می رود امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار فروش داشته باشد. سارا کوک، یک تحلیلگر ارشد تحقیقاتی برای شرق آسیا در خانه آزادی، یک سازمان ناظر دموکراسی است. سارا کوک: شرکت های فناوری چینی به طور کلی، و به ویژه این غول های فناوری – موفقیت یا شکست آنها تصادفی نیست. این واقعاً منوط به حمایت دولت است. GARSD: این روابط بین بنیانگذار هواوی و دولت چین سوالاتی را در مورد خطرات احتمالی جاسوسی برای ایالات متحده ایجاد کرده است که هوآوی بارها آن را رد کرده است. اما کوک می گوید که این نگرانی ها به سختی عجیب و غریب هستند. کوک: تصور اینکه شرکتی مانند هواوی در صورت درخواست اطلاعاتی را در اختیار سازمان های اطلاعاتی چین قرار ندهد، سخت است. حتی تصور اینکه آنها حق انتخاب داشته باشند سخت است. GARSD: در اوایل سال جاری، سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده به شهروندان آمریکایی درباره استفاده از محصولات و خدمات ساخت هوآوی و یک شرکت چینی دیگر، ZTE هشدار دادند. تقریباً در همان زمان، AT&T از فروش گوشی های هوشمند هواوی عقب نشینی کرد. دولت ایالات متحده در نگرانی خود در مورد جاسوسی هوآوی و چین تنها نیست. استرالیا هواوی را برای نسل بعدی شبکه های تلفن همراه ممنوع کرده است. علاوه بر نگرانی های جاسوسی، هواوی به رغم تحریم های آمریکا مظنون به ارسال محصولات به ایران نیز بوده است. و به همین دلیل است که منگ وانژو در اوایل این هفته دستگیر شد، اگرچه اتهامات آن به طور عمومی فاش نشده است. دولت چین خواستار آزادی او شده است. Jasmine Garsd، NPR News، نیویورک.

۴.Motorola

 

 

اگرچه موتورولا در سال ۱۹۲۸ تأسیس شد، چند سال طول کشید تا نام معروف خود را به دست آورد. این شرکت توسط دو برادر با نام خانوادگی مشترک گالوین و به نام خود: شرکت تولیدی گالوین تأسیس شد. اما در سال ۱۹۳۰، یکی از آنها تصمیم به ایجاد یک نام تجاری جدید از رادیوهای ماشین گرفت. او آن را به عنوان «موتورولا» ثبت کرد، و دو بخش را در یک کلمه ساختگی ترکیب کرد: «موتور» (اشاره به ماشین موتور) و «اولا». سه حرف آخر ادای احترامی به مد برای نام‌هایی با پایان‌های مشابه مانند “Crayola” یا “Moviola” است. اگرچه در این مورد، الهام بخش علامت تجاری Victrola بود که تحت آن خودروهایی با صفحه گردان و بوق تولید می شد. به دلیل محبوبیت باورنکردنی رادیوها، نئولوژیسم “Motorola” به عنوان نام رسمی شرکت باقی ماند. زمان پس از جنگ جهانی دوم برای سازنده تجهیزات ارتباطی بسیار موفق بود: او متعهد شد که فناوری های جدید را توسعه دهد و دستگاه های ارتباطی را برای برنامه های فضایی ناسا عرضه کند. او لوگوی نمادین خود را به شکل حرف “M” به دست آورد. قبل از این، موتورولا نام های تجاری دیگری نیز داشت: عمدتاً کتیبه هایی بدون عناصر تزئینی. اما آخرین نشان که در سال ۱۹۵۵ طراحی شد، مهم ترین نشان را ثابت کرد. این موضوع تا انتها ادامه داشت تا اینکه شرکت به دو بخش تقسیم شد. پس از سال ۲۰۱۱، Motorola Mobility LLC و Motorola Solutions, Inc. نماد “M” را از سلف خود به ارث بردند. در طول قرن بیستم، لوگوی موتورولا به نشانه کیفیت تبدیل شده است. یک روز، یک مشتری ژاپنی، نیمه هادی هایی را که سفارش داده بود، صرفاً به این دلیل رد کرد که روی آن ها علامت M بسیار کم رنگ و نامشخصی اعمال شده بود. سازنده مجبور شد دسته را جایگزین کند و تراشه هایی با یک لوگوی واضح ارائه دهد. تا آنجا که مشخص است، این شرکت زمانی می خواست لوگوی طراحی شده در دهه ۱۹۵۰ را دوباره طراحی کند و کنار بگذارد. این اتفاق در اواخر دهه ۱۹۹۰ رخ داد: مدیران موتورولا حتی یک متخصص را برای مشاوره فراخواندند تا بتواند جایگزینی را که از قبل آماده شده بود ارزیابی کند. برخلاف انتظار، او آن‌ها را از تغییر نشان منصرف کرد و گفت که تلفن‌های همراه نه به دلیل علامت «M» که روی آن‌ها اعمال می‌شود، بلکه به دلیل ناشیانه بودن بیرونی‌شان قدیمی به نظر می‌رسند.

۳.Xiaomi

 

 

وقتی صحبت از لوازم الکترونیکی به میان می‌آید، بازار چین برخی از بهترین‌ها را در کسب و کار انجام می‌دهد. شیائومی به حق یکی از پیشروترین شرکت های برق در سطح جهان است که در چین مستقر است. درست از زمان راه اندازی در سال ۲۰۱۰، این برند پله های ترقی را طی کرد و خود را به عنوان یک پیشرو در صنعت در کنار غول های فناوری مانند اپل و سامسونگ قرار داد. این شرکت در ساخت گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ، اپلیکیشن‌های موبایل، هدفون و نوارهای تناسب اندام سرمایه‌گذاری می‌کند. تاریخچه برند شیائومی این شرکت در آوریل ۲۰۱۰ توسط مدیر عامل سابق Kingsoft Lei Jun تاسیس شد.هدف اصلی شرکت در آن زمان ساخت یک رام سفارشی بر اساس اندروید گوگل بود. این شرکت نتیجه اتحاد بین صاحبان Qualcomm و Temasek Holdings است که یک شرکت سرمایه گذاری از سنگاپور است. MIUI، رام ایجاد شده توسط این شرکت به دلیل گزینه سفارشی سازی بسیار زیاد در سطح جهانی مورد استقبال قرار گرفت. تا پایان سال ۱۰۱۳، MIUI نزدیک به ۳۰ میلیون کاربر در سراسر جهان داشت که با توجه به این واقعیت که در آن زمان یک شرکت جدید بود، بسیار بزرگ است. ورود شیائومی به بازار سخت افزار گوشی MiOne از شیائومی در سال ۲۰۱۱ معرفی شد و پله آن برای ورود به بازار سخت افزار بود. این گوشی یک مدل با مشخصات بالا بود و قیمت آن در آن دوره زمانی بسیار متوسط بود. این شرکت صرفاً به کیفیت خدمات و محتوا افتخار می کند و آنها معتقدند که اینها درآمدی را که شایسته آن هستند به آنها باز می گرداند. توسعه شیائومی در سال‌های آینده شیائومی در سال ۲۰۱۲ حدود ۷.۲ میلیون گوشی هوشمند به فروش رساند در حالی که در سال ۲۰۱۳ این شرکت موفق به فروش حدودا ۸.۷ میلیون گوشی شد. در سه ماهه مشخصی از سال، اعداد حتی بیشتر از اپل بود. تقاضا به دلیل مشخصات شگفت انگیز و قیمت های عالی برای مشتریان ادامه دارد. فراتر از تلفن برند شیائومی یک برند فراگیر برای گیک ها است. این به این دلیل است که آنها فقط با تلفن های هوشمند سروکار ندارند بلکه تلویزیون های هوشمند و روتر Wifi را نیز تولید می کنند. اگر شایعات را باور کنید، آنها در حال برنامه ریزی برای ارائه خط تولید رایانه شخصی تبلت خود در روزهای آینده هستند. در سال ۲۰۱۴، این شرکت بیش از ۶۰ میلیون محصول ارسال کرده است که بسیار بیشتر و تقریباً سه برابر مقداری است که یک سال قبل در سال ۲۰۱۳ ارسال کرده بود. سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹. به دلیل موفقیت و شباهت بسیار زیاد آن به اپل، اغلب به عنوان «سیب چین» در نظر گرفته می شود. ارزش برند شیائومی هر زمان که هر محصولی از شیائومی برای فروش فلش روی پلتفرم های پیشرو تجارت الکترونیکی می رود، در عرض ۲۰ دقیقه تمام واحدها فروخته می شوند. این همان ارزشی است که این شرکت در طول سال ها برای خود به دست آورده است. انجمن های برند این شرکت به خوبی برنامه ریزی شده است. این خود را با طراحی های خوب، قیمت های مقرون به صرفه و ویژگی های کاربردی مفید در محصولات مرتبط می کند. دوربین‌های گوشی‌ها و لپ‌تاپ‌های شیائومی مورد علاقه همه هستند زیرا با هر کلیک نتایج شگفت‌انگیزی به دست می‌دهند. این نوع تداعی های برند فقط ارزش کلی برند را افزایش می دهد.

۲.Samsung

 

 

سامسونگ، شرکت کره جنوبی که یکی از بزرگترین تولید کنندگان دستگاه های الکترونیکی در جهان است. سامسونگ در تولید طیف گسترده ای از لوازم الکترونیکی مصرفی و صنعتی، از جمله لوازم خانگی، دستگاه های رسانه دیجیتال، نیمه هادی ها، تراشه های حافظه و سیستم های یکپارچه تخصص دارد. این کشور به یکی از شناخته شده ترین نام ها در فناوری تبدیل شده است و حدود یک پنجم کل صادرات کره جنوبی را تولید می کند. سال های اول سامسونگ در ۱ مارس ۱۹۳۸ توسط لی بیونگ-چول به عنوان یک فروشگاه تجارت مواد غذایی تاسیس شد. او کسب و کار خود را در تائگو، کره، تجارت رشته فرنگی و سایر کالاهای تولید شده در شهر و اطراف آن آغاز کرد و آنها را به چین و استان های آن صادر کرد. (نام شرکت، سامسونگ، از زبان کره ای به معنای “سه ستاره” آمده است.) پس از جنگ کره، لی تجارت خود را به منسوجات گسترش داد و بزرگترین کارخانه پشم را در کره افتتاح کرد. او با هدف کمک به کشورش برای توسعه مجدد پس از جنگ، به شدت بر صنعتی شدن تمرکز کرد. در آن دوره، کسب و کار او از سیاست‌های حمایت‌گرایانه جدید اتخاذ شده توسط دولت کره، که هدف آن کمک به شرکت‌های بزرگ داخلی (chaebol) از طریق محافظت از آنها در برابر رقابت و تأمین مالی آسان برای آنها بود، بهره برد. در اواخر دهه ۱۹۵۰، این شرکت سه تا از بزرگترین بانک های تجاری کره و همچنین یک شرکت بیمه و شرکت هایی را که سیمان و کود تولید می کردند، خریداری کرد. سامسونگ در دهه ۱۹۶۰ شرکت های بیمه بیشتری و همچنین یک پالایشگاه نفت، یک شرکت نایلون و یک فروشگاه بزرگ را خریداری کرد. در طول دهه ۱۹۷۰، این شرکت فرآیندهای تولید نساجی خود را گسترش داد تا خط تولید کامل را پوشش دهد – از مواد اولیه تا محصول نهایی – برای رقابت بهتر در صنعت نساجی. شرکت های تابعه جدیدی مانند صنایع سنگین سامسونگ، کشتی سازی سامسونگ و شرکت دقیق سامسونگ (سامسونگ تکوین) تاسیس شدند. همچنین در همین دوره، این شرکت شروع به سرمایه گذاری در صنایع سنگین، شیمیایی و پتروشیمی کرد و مسیر رشد امیدوارکننده ای را برای شرکت فراهم کرد.

۱.Apple

 

 

وقتی کسی کلمه “سیب” را می گوید، میوه تنها چیزی نیست که به ذهن می رسد. نمی‌توانید لوگوی نمادین غول فناوری را نیز ببینید، و همه اینها به دلیل برندسازی استادانه اپل است. این لوگو دارای یک مورد قوی برای شناخته شدن ترین لوگو در جهان است. همه جا هست، از گوشی گرفته تا ساعت. مهم نیست در کجای دنیا هستید، نمی توانید از آن فرار کنید – اپل اینقدر عظیم است. برندسازی اپل در لیگ خاص خودش است. برای شرکتی با لوگوی ساده، آن‌ها تعداد زیادی از طرفداران و مصرف‌کنندگان متعهد را در سراسر جهان جمع‌آوری کرده‌اند. باید تعجب کنید: چگونه آنها به بالای گروه رسیدند و بدون اینکه ظاهراً چیزی از دست بدهند در آنجا ماندند؟ به جرات می توان گفت که سابقه برندسازی اپل یک سابقه طولانی است. واقعیت جالب: لوگوی فعلی آن همیشه شبیه به حال حاضرش نبوده است. تایپ‌فیس‌های آن نیز سهم عادلانه‌ای از تغییر شکل دارند. هویت این برند از زمان شروع فروتنانه آن در دهه ۷۰، راه درازی را پیموده است. 

 

۴.۹/۵ - (۱۴ votes)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *