02:48:01 شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
Close
logo-samandehi
بسته

۱۰ والیبالیست برتر ایران

زمان مطالعه این مطلب: ۵ دقیقه
تبلیغ-3

۱۰ والیبالیست برتر ایران

ورزش والیبال در ایران قدمت دیرینه‌ و همچنین طرفداران زیادی دارد حال امروز ما دراسمارت رنکینگ شمارا با ۱۰والیبالیست حرفه‌ای اشنا میکنیم:

10 والیبالیست برتر ایران

طبق آمار موجود در موتورهای جستجو ۱۰ والیبالیست برتر ایران به شرح زیر می باشد:

۱-سعید معروف

۲-سید محمد موسوی

۳-میلاد عبادی پور

۴-امیر غفور

۵-شهرام محمودی

۶-امین اسماعیل نژاد

۷-صابر کاظمی

۸-امیرحسین اسفندیار

۹-بردیا سعادت

۱۰-میثم صالحی

۱-سعید معروف

میر سعید معروف لاکرانی، متولد ۲۰ مهر ۱۳۶۴ یکی از بهترین های والیبال ایران است. او در مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۴ و مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۰۸، ۲۰۱۲ و ۲۰۱۶ به عنوان بهترین ست‌تر یا پاسور و همچنین باارزش‌ترین بازیکن قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۳ انتخاب شد. او در المپیک ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو شرکت کرد.

معروف در سال ۲۰۰۷ به عضویت ثابت تیم ملی مردان درآمد.در آن زمان که سرمربی تیم ملی خولیو ولاسکو بود معروف به عنوان کاپیتان تیم ملی انتخاب شد. معروف در مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا ۲۰۱۳ به عنوان ارزشمندترین بازیکن برگزیده شد. او به عنوان بهترین تنظیم کننده یا پاسور در لیگ جهانی در سال ۲۰۱۴ بالاتر از برونو رزنده ودراگان تراویکا قرار گرفت.

سعید-معروف-scaled

۲-سید محمد موسوی

محمد موسوی در ۳۱ مرداد ۱۳۶۶ در دزفول به دنیا آمد. او والیبال را از سوم ابتدایی زیر نظر استاد مسعود گلاب، سینا رستگاران و پژمان کریمی آغاز کرد. او  جزء معدود بازیکن‌هایی است که در اکثر مسابقات، تیم ملی را همراهی کرده ‌است. همچنین او در مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۳ و دو دوره بازی‌های آسیایی و انتخابی المپیک از ستارگان تیم ملی ایران بود و بعد از لیگ جهانی ۲۰۱۳ بازی‌های او به اوج کار خود رسید.

محمد موسوی در جام جهانی والیبال مردان ۲۰۱۵ با تیم ملی ایران به جایگاه هشتمی دست یافت. وی با عملکرد درخشان خود توانست اولین جایزه معتبر خود را در یک تورنمنت بین ‌المللی کسب کند. موسوی در جام جهانی توانست بعد از سباستین سوله به عنوان دومین مدافع میانی برتر مسابقات انتخاب شود. به همین دلیل است که اکنون به عنوان یکی از بهترین های والیبال ایران شناخته می‌شود.

سید-محمد-موسوی

۳- میلاد عبادی پور

میلاد عبادی ‌پور کاپیتان کنونی تیم ملی ایران در حال حاضر به عنوان بهترین والیبالیست تیم ملی شناخته می‌شود. این عنوان براساس امتیازاتی که این بازیکن در بازی‌های خود کسب کرده‌ به او داده شده است. این کاپیتان جوان ۲۹ ساله نخستین‌ بار برای حضور در مسابقات لیگ جهانی ۲۰۱۴ به اردوی تیم ملی دعوت شد. او در این بازی‌ها عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشت و پس از آن در بسیاری از عرصه‌های ملی و جهانی حضوری درخشان داشته است. عبادی‌پور عنوان برترین دریافت ‌کننده و بهترین آبشارزن را در مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ را دارد. او نخستین لژیونر والیبال ایران در لیگ باشگاه‌های لهستان است.

میلاد+عبادی+پور

۴- امیر غفور

یکی دیگر از بهترین های والیبال ایران امیر غفور است که در سال ۱۳۷۰ در کاشان به دنیا آمد و ورزش والیبال را نیز در همانجا آغاز کرد. او بعد از درخشش‌های فوق العاده‌ای که داشت در سال ۱۳۹۷ به تیم مونزا ایتالیا پیوست و پس از درخششی که در آن تیم و به خصوص در لیگ ملت‌های جهان سال ۲۰۱۹ داشت با پیشنهاد تیم لوبه ایتالیا که قهرمان فصل قبل اروپا بود به آن تیم پیوست. غفور در مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۲ از ستارگان تیم ملی بود. وی در مسابقات قهرمانی والیبال آسیا ۲۰۱۳ به عنوان بهترین آبشار زن انتخاب شد و اولین جایزه معتبر خود را در این مسابقات به دست آورد. غفور در قهرمانی جهان ۲۰۱۴ یکی از ستاره‌های تیم ملی والیبال ایران بود.

Image processed by CodeCarvings Piczard ### FREE Community Edition ### on 2017-06-04 18:12:21Z | http://piczard.com | http://codecarvings.com

۵-شهرام محمودی

شهرام محمودی از سن نونهالی با وجود حضور برادرش بهنام باوالیبال دست و پنجه نرم می‌کرد، درحالی که فوتبال هم علاقه داشت و بازی می‌کرد. در کنار ورزش مورد علاقه اش می درسطح استان و کشور را باکسب مقام نایب قهرمانی توانست در کارنامهٔ نونهالی خودش داشته باشد. او از پیکان توسط بهروز عطایی به کاله آورده شد و به دلیل بازی‌های خوبی که از خود به نمایش گذاشت توسط خولیو ولاسکو به تیم ملی والیبال ایران دعوت شد. وی از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ سه مرتبه به عنوان باارزش‌ترین بازیکن باشگاه‌های آسیا انتخاب شده‌است. شهرام محمودی از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۶ پیوسته در تیم ملی والیبال ایران حضور داشت تا سرانجام پس از اتمام بازی‌های المپیک۲۰۱۶ با وجود دعوت شدن به تیم ملی، تصمیم گرفت به مصدومیت‌های کهنهٔ خود رسیدگی کند و مدتی از بازی‌های ملی دور باشد.

shahram-mahmoudi-is-a-volleyball-player-and-his-wife-3

۶-امین اسماعیل نژاد

او والیبال خود را از دوران نوجوانی با بازی در آکادمی والیبال شهرستان بناب و ملکان آغاز کرد سپس سال ۱۳۹۵ در ۲۰ سالگی مورد توجه تیم پیکان تهران قرار گرفت و به این تیم پیوست و تا سال ۱۳۹۷ برای این تیم به میدان رفت. اسماعیل نژاد اولین بار سال ۱۳۹۶ در ۲۱ سالگی به تیم ملی زیر ۲۳ ساله های ایران دعوت شد و سال ۱۴۰۰ هم به تیم ملی بزرگسالان ایران راه یافت.او با تیم ملی ایران ۱ قهرمانی زیر ۲۳ ساله های آسیا ۲۰۱۷ و ۱ قهرمانی قهرمانی آسیا ۲۰۲۱ را کسب کرده و در در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ ساله های آسیا جایزه بهترین پشت خط زن مسابقات را به دست آورد.

1262794_267

۷-صابر کاظمی

صابر کاظمی، بازیکن تیم ملی والیبال مردان ایران و در حال حاضر عضو باشگاه والیبال کویت است. وی از ترکمن‌های ایران است که برای لیگ ملت‌های والیبال مردان ۲۰۱۸ برای نخستین بار به تیم ملی بزرگسالان دعوت شد و مقابل ایتالیا نخستین بازی ملی خود را تجربه کرد. وی در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو نیز در فهرست ایران جای داشت.

5572774

۸-امیرحسین اسفندیار

امیرحسین اسفندیار بازیکن والیبال اهل ایران است که در پست قدرتی‌زن برای باشگاه والیبال اورال اوفا در لیگ برتر والیبال مردان روسیه و تیم ملی والیبال مردان ایران بازی می‌کند؛ او در مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۲۱ سال مردان جهان ۲۰۱۹ در بحرین به همراه تیم ملی والیبال جوانان ایران به مقام قهرمانی جهان رسید.

لیگ+ملت+های+والیبال+2023+امیرحسین+اسفندیار

۹-بردیا سعادت

بردیا سعادت بازیکن والیبال تیم ملّی ایران است. او در مسابقات والیبال قهرمانی زیر ۲۱ سال مردان جهان ۲۰۱۹ در بحرین به همراه تیم ملی والیبال جوانان ایران به مقام قهرمانی جهان رسید. بردیا سعادت در پست پشت خط‌ زن برای باشگاه والیبال تورشاد در لیگ والیبال ترکیه بازی می‌کند.

Bardia_Saadat_vs_Bulgaria,_2021_FIVB_Volleyball_Men's_Nations_League

۱۰-میثم صالحی

میثم صالحی بازیکن والیبال تیم ملی ایران و باشگاه والیبال مقاومت شهداب یزد است. او والیبال حرفه ای خود را از باشگاه کاله مازندران زیر نظر بهروز عطایی شروع کرد. او همچنین سابقه حضور در تیم شهرداری ارومیه و تیم ملی جوانان ایران را دارد و پس از آن نیز به باشگاه شهداب یزد در لیگ ایران پیوست.

meisam-salehi-1006
منبع:تیم تخصصی اسمارت رنکینگ

وارد کردن عنوان نمایشی در هاور

Hover Box Element

برای تغییر این متن روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

۴.۹/۵ - (۱۰۰ votes)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *